Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Hur betalar jag för mina varor?
Betalning sker via Klarna (kortbetalning, direktöverföring via internetbank), inbetalning till plusgiro/bankgiro.

Vad innebär betalning med Klarna?
Betalning sker enkelt och säkert med Klarna. Klarna samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Klarna håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Vad innebär betalning med Klarna Faktura?

Vi erbjuder betalsättet ”Klarnafaktura” i samarbete med Klarna.
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.
Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Klarna förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet

Ångerrätt 


Kan jag ångra mitt köp?
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar.
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:
tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke,
priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie,
varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas,
förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och service

Vad har jag för garantier?
Vi garanterar att produkterna i vår butik håller högsta kvalité. Alla produkter är första handssortering. Vi reserverar oss för eventuella färgavvikelser på bilder. Dessa kan bero på bland annat skärminställningar. Vid varje produkt anges korrekt färg. Om en beställning görs på en lagervara som precis tagit slut kontaktar vi kunden personligen för att komma överens om en lösning. I de flesta fall kan vi beställa en specifik vara på kundens önskan. Leveranstiden varierar mellan 4-6 veckor vid en sådan beställning. Andra leveranser, när varan finns i lager, tar mellan 1-3 dagar.
Observera att när en vara finns i lager innebär det att minst en vara är tillgänglig för omgående leverans! 

Privat Policy

"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."

Leveranser 


Hur lång är leveranstiden när jag beställer hos er?
Vi skickar varan när din betalning har registrerats. När varan finns i lager tar det generellt 1-3 dagar tills varan är levererad. Vi reserverar oss för avvikelser som ligger i speditörens transportgång. En vara som inte finns i lager levereras senast 4-6 veckor senare.

Hur lång tid har jag på mig att hämta mitt levererade paket?
Ditt paket ligger förvarat hos ditt DHL-ombud i 14 dagar innan det returneras till vårt lager. Vi påminner alltid våra kunder när tiden för att hämta paketet börjat ta slut. Om kunden ändå inte hämtar sitt paket inom 14 dagar utgår en faktura på de kostnader som blir vid en returfrakt (som beror på hur stort paketet är).
 

Returer
 

Kan jag skicka tillbaka en vara?
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller företagspaket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. När du utnyttjat din ångerrätt ska du,
om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss
om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

GDPR

Den 25 maj träder den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.

 

För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter.
Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder.
Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings och marknadsföringssyfte.

 

Personuppgifter som lagras lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.

 

Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registrerades rättigheter.
Evalent som är vår leverantör tillhandahåller även ett avtal där dom förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer.

 

Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.
? Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.
? Du har rätt att bli raderad ur olika register.
? Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.
? Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar.
? Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.

 

Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionsnen hemsida: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/

 

 

Har du fler frågor?
Kontakta oss! Telefon: 0480-50074 (vardagar 8.00-18.00) eller via mejl info@butikatmosfar.se